Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.

Nuffnang CPC (Cost Per Click)





Macam macam kaedah orang nak dapat duit dgn blog terutama dgn nuffnang , google adsence ..ntah apa lagi.
Aku rasa orang yang suka menulis tak perlukan dibayar . Ini semua minat seseorang dan luahan rasa seseorang itu menulis.
Tapi kat dunia ni ada macam macam jenis orang. Kebanyakannya kalau buat sesuatu perlukan timbal balik..cam sistem barter tu.korang ingat tak sistem barter..alahai jap jap jap..aku cari kat pakcik wikipedia..hehe.
sistem kalau orang bagi tepung..kena la bg apa apa lak kat dia..gula ke gardenia ke.apa apa je la.
aku cam biasa suka ssgt copy paste info info yg aku rasa aku perlu tahu dan korang..ntahla kalau korang nak tau ok gak.jemput jemput.
Bila saya boleh mula mendapat bayaran daripada iklan dalam blog saya?
Para Blogger akan mula menjana pendapatan apabila iklan disiarkan daripada pihak Advertiser kami. Secara umumnya terdapat dua jenis iklan berbayar: CPC (Cost Per Click) dan mCPM (Metered Cost Per Impression).
Iklan CPC disiarkan dalam setiap blog rangkaian Nuffnang yang telah memilih opsyen "Papar iklan Global CPC", yang boleh dipilih di dalam halaman Pengurus Blog di bawah kolum "Pilihan Iklan" (Ads Preference). Iklan CPC hanya disiarkan ke dalam blog yang tidak terlibat dalam iklan mCPM pada masa yang sama. Bayaran akan diberi berdasarkan jumlah klik unik terkumpul daripada setiap iklan CPC yang disiarkan.
Kempen mCPM membenarkan pihak Advertiser memilih senarai blog yang akan memaparkan iklan mereka. Pemilihan berdasarkan beberapa faktor seperti demografik pembaca, lokasi ruang iklan, status keahlian dan jenis unit iklan yang tersedia. Klik tidak diperlukan untuk menjana pendapatan, tetapi anda boleh mendapat bonus sekiranya markah CTR (click through ratio) anda tinggi.
Sekiranya anda ingin menjana pendapatan iklan CPC sementara menunggu blog anda dipilih ke dalam kempen iklan mCPM, pastikan anda memilih opsyen "Papar iklan Global CPC" (Show Global CPC Ads) di dalam halaman Pengurus Blog.
Getting Started Image
Setelah pendapatan anda mencapai minimum RM50, anda boleh memilih untuk mengeluarkannya ke dalam bentuk cek bayaran.

INGAT capai RM 50 baru leh mintak duit yek..jangan baru ciput tetiba salahkan nuffnang naper tak bayar..hiks.
Sama sama la kita berblogging. Tentukan sebab musabab anda berblogging.

2 comments:

Ms Oyong RM said...

Hai Ciku!
Sy Ni blogger baru...tengok info dkt blog ko ni, bnyk benda sy belajar...anyway thanks so much ya!

CIKU said...

hi renn oyong,ciku pun baru gak dalam dunia blogging ni.masih mencari mencari lagi tips bloging..hihi.thanks singgah ..:)