misi jelajah sanaa yemen




Alhamdulillah dapat gak menjelajah bumi islam "sana'a , yemen".
memang lama dah berkeinginan nak g tgk keunikan senibina islam ...
masa pergi ni 17 feb tu yemen belum bergolak so ok la sana ..takde rusuhan or demo.
amik masa dalam 7 jam 30 minit dr KLIA ke yemen.
kami tido di hotel musafir..kira okla.sedang sedang elok orang kata.esok tu pada 18 feb , kami dibawa tgk pekan sana'a..kecil tp cantik unik cuma public toilet ada problem sket.
jualan jubah dan baju kod  memang murah cuma kualiti kurang..design cantik .tudung pashmina silk pun ada.murah murah.
Cuaca sana dalam 16 darjah celcius.sgt sejuk. best.
kat sana depa bawak makan nasi mandy sebijik macam kat restoran saba' cyberjaya tu..best best.
lain lain kalau soal makanan..ada gak maggie..memula aku igt kan spaghethi tapi bila rasa maggie ayam.hehe


kita terus pada gambar gambar dulu la ye..eehe..

Antara wadi yang kami lawat kat sana dari atas bukit.

istana darul hajjar, sana'a. dah jadi muzium.Jalan batu batu belum ada kemodenan lagi.dapat rasa kesusahan orang sana.

Inilah antara perkampungan di sana'a..sama jek paternnya.majoriti camtu cam castle jek.cantik.aku beli satu replika bangunan ni..

airport sana'a yemen.

masjid al soleh boleh memuatkan 50 000 jemaah.sgt besar.

antara jemaah lelaki yang pergi solat dan nak sgt bergambo(hubby yang amikkan)..hehe

nasi makan berempat/ berlima...sedap sgt


kejap jek abis..haha

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.