Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.

Nasi ayam Putrajaya




Menu lunch td..aku mmg agak selalu masak nasi ayam..menu paling mudah bg aku la dan famili aku suka makan.sedap ta ksedap tu ..ntahla asalkan famili aku suka.
kaedah masak macam orang lain masak gak la.

selalunya aku masak sup ayam dulu..kuah musti byk sb nak guna 3 + 1 kan. kaedah sup ayam sama jek cam org lain cuma maybe aku suka letak daun pandan.


1) amik sup yg dah siap untuk masuk dalam nasi ..beras biasa pun takpe kalau takde beras basmathi.dah masak nanti letak bawang grg ..tabur tabur jek.
2) asingkan amik sup yg siap tu gak letak kicap ...rendam ayam dalam sup..tak yah le lelam asalkan ayam dah serap dengan sup dan kicap tu.
3) asingkan ayam yg dah serap ngan sup ngan kicap manis tu ..grgkan jangan sampai hangus lak..hiks ..balance kuah sup yang ngan kicap tu jadikan kuah hitam yg biasa org letak ngan nasi ayam tu.

lastly, kuah sambal masak lain yek..periuk lain..pastu letak sket kuah sup td gak ngan sambal..rasala jgn pedas sgt..dependla ngan saper nak makan..aku mmg tak buat pedas sb anak anak n hubby tak mkn pedas.

sayur : - salad, kobis purple , timun n tomato.
itu ajela menu aku yg simple .xpaham ayat aku ek..takpela..aku paham..hehe

No comments: