Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.

Cake PHP

Bukan cake coklat atau pandan na..bukan juga cake pisang.hiksBake with cakePHP. cam best jek..benda baru kan.
Nak try design simple application .
Aku br step satu jek..install dan tgk sistem dah siap tu.
tiru copy copy ubah ubah nak buat sistem baru..haha..cam biasala.
harap tak musnah dah..hehe.

Aku belajar online ngan pakcik google dulu.Ni aku copy paste jek.
CakePHP is an amazing framework if you know how to use it, but the documentation for CakePHP is quite badly written and can cause confusion for new users. Here are a few links to try and make life easier for new and experienced CakePHP users.

Programming view...pengalaman basic aje la.hehe

Sebelum ni aku keja penah guna oracle (thn 1999 - 2001) , lotus notes(2002) , vb4 n vb6(2003 -) , asp,vb.net , asp.net  with  xml (2004 -2008) , Moss sharepoint design using caml (2009 - 2010), PHP (2011).
masa study dulu cam biasa la..C++, C, cobol, access ...
kalau database tu SQL dan Oracle ajela

sekadar namanama terpilih tiada niat tertentu yek.
tiap kali aku belajar benda baru..pasti yang lama tu aku lupa..hehe.tp logik dan teknik  tu insyaallah ada.
harap aku berjaya menjayakan satu application simple ini menggunakan software dan bahasa baru bg akula.

No comments: