Kelangsingan badan - Ramuan Asli

Produk pelangsingan badan paling berkesan
Artikel ni aku kutip kat klinik berhampiran gak..hiks.

Produk pelangsingan badan-ramuan-ramuan semula jadi yang anda patut kenali.
Pembakar lemak semulajadi-L-carnitine (aku pun tak tahu menda ni)
Peningkatan paras L-carnitine meningkatkan pembakaran lemak.
Carnitine menyerap lemak dan memindahkan ke mitochondria bahagian sel yang membakar lemak.
dah macam belajar kimia cam duludulu lak..haha.kita baca aje info ni.

Cegah pemendapan lemak-Chromium

Chromium ialah bahan semulajadi galian tubuh manusia.Chromium menolong insulin dalam proses metabolisme karbohidrat, protin dan lemak.
Kepentingannya ialah chromium memanfaatkan karbohidrat dan lemak, pencegah pemendapan lemak.

Meningkatkan metabolisme-Teh Hijau(green tea)
ni aku tau.nnt g cari..

Teh hijau mengandungi catechin polyphenols.Bahan ini menggalakkkan termogenesis,dimana badan membakar lemak untuk mewujudkan haba.
Kehilangan lemak oleh teh hijau lebih khusus kepada lemak di dalam kaviti abdomen, usus dan organ dalaman yang lebih dikaitkan dengan peningkatan risiko sindrom metabolik dan diabetes.

Kesan diuretik-Biji Guarana
ni yg selalu dlm kopi tu..guara

Biji guarana mengandungi dua kali lebih caffein daripada biji kopi.Guaranine bahan seakan caffein meningkatkan kecerdasan mental,meningkatkan kadar metabolisme.
Guaranine juga berkeupayaan seperti agen diueritik.

Buncit perut-Halia
ni bagus ni untuk mengurangkan pembuncitan

Peredaran darah didalam lemak adalah tidak baik.Halia berkeupayaan meningkatkan edaran darah kekawasan lemak dan membawa nutrien pembakaran lemak ke sel-sel ini.
Hasilnya lemak degil ini akan dimetabolismakan.

Hancurkan lemak-Citrus Aurantium

Oren pahit atau citrus aurantium membantu menghapuskan lemak.Ia merangsang reseptor lemak yang menghancurkan lemak, dan meningkatkan kadar metabolisme.
Ini bermakna lebih banyak kalori dibakar.

Kurangkan selera-Garcinia Cambogia
ni aku tak berapa nak sebab aku suka makan..huhu

Asid hydroxycitric(HCA) terdapat dalam Garcinia Cambogia.Asid ini menyekat selera serta menghalang enzim-enzim yang menukar lebihan karbohidrat tersimpan sebgai lemak badan.

3 comments:

cik gelong said...

CG taw halia je.. untuk buang angin. teh tarik halia pon sedap. hehhehe

insomnia

CIKU said...

ciku sgt suka minum teh tarik halia..tersgt suka..

cik gelong said...

CG suka jgk.. tp jarang r.. pedas.. huhuhuh... pedas cili xpe lak.. hehhe

mereka yang teristimewa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.