Mashed Potato





Mashed Potato
Takde pic sebab tak buat n try lagik ..hehe
Ni resepi amik dari member ipoh satu opis dulu
baru nak try..cam masak bergedil lak aku rasa resepi ni..hehe
Bahan-bahan kuantiti sikit

* 5 biji ubi kentang
* butter (klu yg 4 segi tu, gune 1/2 pon cukup)
* 1/2 cawan tepung jagung (bancuh dgn air)
* 1 kiub ayam (nk gune stok ayam pon boleh..sukatan sesedap rasa)
*garam

Cara-cara

1. Utk mashed potato: rebus kentang hingga betul2 lmbut dan lenyekkan sesedap rasa..hehe.ketepikan.ha pastu watla bentuk bulat ke, segi4 ke.

2. Utk gravy (kuah): cairkan mentega atas api sederhana.dah cair, masukkan bancuhan tepung jagung.kacau..kacau..dah perang sket masukkn kiub ayam lak.kacau lg smpi mendidih.siap.

3. Mknlah smashed potato tu ngn gravy..terpulangla
kalau nak tambah lada sulah atau lada hitam ( ni aku tamba sb aku suka yg pedas sket)

2 comments:

Ayu Firzara said...

Kaksu....mashed potato tu kalau nak sedap...kalau ikut omputih masak la...lepas penyek kan tu, tuang creamer or susu...garam sikit...rasa dia creamy...yummmm.

CIKU said...

oo..orait..kaksu akan try test .tq ayu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.