Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.

Pasta aglio olie -udang dan terung


Tak nampak lak udangnya ..hiks

Selalunya kalau aku teringin nak makan aglio olie ni..aku terjah ke wadihana islamic kitchen kat bangi tu.Walaupun mahai aku sanggup g kalau teringin bangat..lelama aku rasa aku kena try test masak ni..tgk cam senang sket sb tak main cheese n susu so i try my best to do that recipe..tetiba ckp omputih lak ni..makan pasta kan..western gitu...hahaha

Terus ajela yek.
Bahan bahan diperlukan
Bawang putih ditumbuk / dirincih halus
Terung dipotong dadu
Cili merah dihiris halus
Daun oregano
Daun Rosemarry
Spaghethy/pasta direbus ngan olive oil
Udang hidup buang kepala dan kulit separa(kat ekor tu takyah buang)
Batang sup(kalau nak letakla-ala ala melayu lak)

Kaedah masaknya
Letak olive oil dalam kuali untuk tumis bawang putih sampai kuning
masukkan cili merah
masukkan daun oregano dan rossemarry dirincih halus
masukkan udang tadi ikut suka la nak byk ke sikit..
masukkan terung dipotong dadu tadi
tumis sumenya pastu masukkan garam dan gula secukup rasa

akhir sekali goreng bahan bahan tumis ni bersama spaghethi/pasta yang telah di rebus tadi.

bolehla dihidang ..sangat mudah dan tangkas..yang ada anak kecik lagi mudah ni macam aku.aku mmg suka keja mudah dan cepat.
selamat mencuba.

5 comments:

saya_arief said...

huhu.sedap.
mintak pos kan kat cni ye.
segera.

CIKU said...

uit..ala ko masak jek sendirik..senang jek.pastu bg kengkawan ko rasa.ciku nak pos nnt basi lak.

saya_arief said...

mano den reti masak2 bende gini.
masak nugget, fisbol, pren pries.
reti la.

Nava Krishnan said...

simple and looks so yummy.

CIKU said...

tq nava..this is my first time masak this pasta aglio olie..hehe