Sambal tempoyak masak vs telur dadar mayonis

Salam,

Ni kegemaran kami sekeluarga menu ni senang aje kalau dapat tempoyak yang sedap ..lagi sedap..hihi.
Ciku pernah tulis artikel tentang cara nak masaknya..kalau rasa nak tengok leh la baca situ ye.Semua orang tahu kot masak sambal tumis gitu..haha.Today menu simple je..goreng telur dadar letak mayonis gak..goreng sekali (kegemaran kami gak sekeluarga tu).Makan ngan kicap dan nasi panas pun sedap kan .Terliur nak bukak poso jap algi.Kami jarang beli kuih muih sebab memang tak abis.

http://tanggadomino.blogspot.com/2011/06/sambal-bilis-tempoyak-vs-hitam-manis.html

So hari ni kami berbuka nasi lemak ikan bilis aje..haha..simple bonarkan.Umi ciku semakin tak tau apa nak masak ni..haha..pastu anak anak teringin makan berger hotdog so beli aje..mudahkan..semalam dah sakan masak.Hari ni ciku bersenang lenang.Cara masak nasi lemak rasanya semua orang tahu gak..cari jek kat google.

Ciku nak kongsi resepi telur dadar mayonis aje ye.

3 biji telur
2 - 3 sudu besar mayonis
1 biji  bawang besar -hiris atau potong ikut suka
1 biji cili merah -hiris
daun sup
sedikit garam
sedikit minyak

Masukkan minyak ke dalam kuali dan panaskan.
Gaulkan telur yang telah dipecahkan ke dalam sebuah mangkuk bersama mayonis.
Masuk je sume bahan hirisan tadi dan masak le cam biasa.hihi.mudah aje.
TL takdok hari ni..hihi





asik blur je

Tetiba terjumpa kicap ni dalam google..hihi ..ni kegemaran ciku dari kecik sampai la ni..tapi tak penah jumpa kicap beso gini..haha..comel je


Okeh selamat berbuka

1 comment:

Ummiarissa Mahdi said...

telur dadar mayonis pun sedap ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.