Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bukit Merah Water Park hari pertama

Salam,

Kami sampai dalam pukul 11 pagi di bukit merah lake town resort..bawak bekalan pizza dan sosej goreng aje untuk santapan dalam perjalanan kami..padahal dekat aje ipoh ngan bukit merah ni..hihi.Senang kalau bebudak lapo dan mak budak ni lapo..makan terus.Check in pukul 3 so kami decide ke water park dulu..parking kereta penuh yang amat..hoho.Kami terus ke water park..berjimba jimba mandi ..ciku teringin sesangat nak naik belon besar besar kat dalam waterpark tu tapi ramainya la orang beratur..aduhai so kami ke area ombak dan kid s adventure kot..okla bebudak ni seronok mandi manda..

Dalam pukul 3 kami stop dan masuk hotel dulu .solat buat teh panas ..duk rest jap..janji nagan anak anak lepas check in tu..kami masuk balik water park tapi lepas check in je ..sume dah terbongkang tido..so dalam pukul 6 kot baru sedar..kami turun nak tengok acrobatic lion dance dah terlepas..hoho..Kami test le power lak main shooting paintball..cam best je..RM5 untuk 10 peluru.dapat 7/20 markah tembak yang terkena..so tak sampai 50% le pun..hoho.

Jenjalan ajela area situ..kami tak membelibelah pun..cuma main bumper car for kids dan makan..itu aje. Banyak kedai jual cenderahati area situ dan kerusi mesin urut banyak betul kat situ..RM1  untuk 3 minit.

Jalan masuk ke Water Park
Gong Xi Fa Cai
Jom..teruja bebudak ni nak main air

Aktiviti di malam hari(1 Feb 2014).

Dalam pukul 8.30 malam , ada Acrobatic Lion Dance dan drum show..teruja ciku nengok sebab first time..wah..ramai orang tak kira cina,melayu,india.omputih pun ada.Ciku cam ternganga gak la..haha..singa tu duk lompat lompat atas tiang besi kecik tu..adui seram tengok. Pastu singa tu bagi limau ..kami dapat 5 biji. Lepas tu ada Fun telematch untuk bebudak main limbo rock dan rebut kerusi . anak anak ciku main kejap je..hadiah limau jugak..haha.nasib baik dah kalah awal.

Singgah pegi makan kat le lac restaurant area situ dan terus balik hotel dalam pukul 10 malam kot.Nampak ada kereta porsche cayman parking area hotel..wah bebudak ni terus segar matanya..haha.

Orite sambung esok ke Eco Park stori ..

Jari Manis said...

WAh..ke bukit merah lake town resort lak kwn JM ni..J lalu je tak pernah singgah..tiket mahal kaanya..pstu nk masuk dalam tak leh bawak mkn dari luar kan

CIKU said...

Aah JM..takboleh bawak makanan tp banyak je makanan kat tepi tepi tu jual secara kupon..nasi grg rm2.50 tapi rasa ala ala la..ok ajela.haha..percutian 2 hari 1 malam ajes. :)

Jea Mohamad said...

Welcome to Perak!

Malam2 pun ada aktiviti, baru tau..hehe

CIKU said...

Jea ..aah..ciku first time g bukit merah so first time gakla nengok memalam view kat situ..hihi..:)