Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.

Gua Angin di Bau

Salam,


Gua angin adalah gua semulajadi terletak di Bau on the way ke serikin pasti lalu sini.Terletak dalam 45 minit dari bandar kuching.Bau merupakan kalau ikut sejarah tempat melombong emas .Okla..gua angin ni dinamakan begitu kerana terdapat hembusan angin yang berterusan dan juga ada kelawar dan burung layang layang sambil boleh melihat aliran air sepanjang dalam gua.Tak sempat nak pegi gua fairy yang dikatakan lagi cantik mirip dewa guanyin kerana sebenarnya terdapat punca cahaya dan bayang bayang mewarnai dinding dinding .ontahla.

Boleh rujuk sini ye stori serba sedikit sementara tu boleh le tengok gambo gambo.:)

http://tanggadomino.blogspot.com/2014/02/percutian-ke-kuching-sarawak.html




Hujung gua ada sungai

yang tak  menapak masuk..hihi

Jalan nak masuk Gua angin




Golap leh sewa lampu RM3.00..masuk Free



Nanti ciku free ..ciku sambung je kat sini k.

No comments: