Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.

Makanan di Solo Indonesia

Beli di pusat kerajinan kulit manding 
Beli di Pasar malioboro jogjakarta

Salam semua,


Saja je tayang barang barang kat atas tu..takde sangkut pautpun dengan makanan di solo..itu antara barang yang ciku beli di sana.hihi

Okeh start ye..musim cuti sekolah bebaru ni ciku sempat ke solo dan jogjakarta bersama sedara mara .


Dalam pukul 6.55 pagi flight kami so dari putrajaya gerak dalam pukul 3++ pagi sebab reramai ssgt ni..ada 14 orang kanak kanak dan selebihnya dewasa.Rancangan ke sana reramai tu sebab sepupu ciku kahwin dengan orang sana so sambil ke majlis perkahwinan ..kami berjalan sekali le.Parking kereta di hujung lcct tu..rm16 sehari-first time bawak kereta parking situ sebab ramai sgt dan pagi sgt..huhu) .


Kami berada di sana 5 hari.hari pertama terus ke rumah kenduri(kira mcm tengok persiapan adat depa sebelum kenduri kahwin hari esoknya).Kami dijamu macam macam makanan..kebanyakannya ciku sendiri tak tau nama kuih dan lauk pauk tu..hihi.Ciku just makan nasi ngan udang goreng dan sambal ikan bilis goreng cili padi..lazat gak.. Airnya adalah teh jasmin dan air mineral botol kecik tu.
oooo..ciku makan kacang dan kopok binjai yang pahit tu..okla dari berlapokan.


Hari hari di solo ,ciku makan nasi ayam goreng kremes di restoran waroeng mbok marni(sedap gak). pastu yang lain lain kami makan pizza hut..(menu lain dari malaysia -ada nasi , kami amik pizza,spagheti bolognese , pasta carbonara,nasi daging masak lada hitam,garlic bread dan mushroom ,4 air color color-lupa nama).



Itu antara makanan yang kami makan disana ..hihi.Kami tak berani makan makanan yang dijual di tepi tepi jalan sebab tak pasti tahap kehalalannya.orait itu aje kisah makan disana.Nanti kalau sempat ciku stori pasal pusat kerajinan kulit -best cantik dan murah barang barang kulit disana-kulit sapi..(kasut,handicraft,topi,purse,handbag dll)









   

Makan nasi ayam kremes dan kangkung belacan
Solo Grand Mall
Solo grand mall (4D pertama di solo)

2 comments:

Jari Manis said...

wow..ramai tu..14 orang kanak2..itu belum masuk yg dewasa..mmg byk belanja kan..

Jauhnya sepupu tu dpt jodoh..JM pun teringin jugak lah nk kahwin org luar..

Nak tahu JM nk kahwin org mana kalau ada jodoh..ahahah..

CIKU said...

hihi..JM ngan pak arab istanbul
or korea le tu..hihi