Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.

Merryland Theme Park Resort ,xingan Guilin -Part 2

Salam ,


Day 4 - Xingan -Guilin


Merryland theme park Resort hotel 

Copy paste je dulu ye..hihi

The Merryland Resort is situated in Xing'an County, Guilin, Guangxi Autonomous Region, covering an area of 6,000 mu (988 acres). Major attractions of the resort include a Golf Club, the Merryland Resort Hotel, the Holiday Cottage, and the Theme Park. Here you are surrounded by the colorful and varied cultures of the minority cultures of Guangxi.
This area has six sections each with their own theme with modern rides and shows. It is a great place for families.walking distance from this hotel to theme park.


China Merry town- the architecture is ancient Chinese style.
American Wild west-Visitors travel back to 18th century to American pioneerr period.
Dream World-Fantasy design like Alice’s dream land. There is a performance at 12:30 and 15:00 which lasts 30 minutes.
Pirate Village- Get up close and personal with pirates! Pirate Ship ride is great.
South Pacific area -Tropical plants, bamboo, thatched houses and magical aboriginal stone carvings just like being in the South Pacific. Go Airship surfing and ride Waves roller coaster. There are two performances in the area.
Indian show
Time: 10:00 and 13:45 lasts 15 minutes
South Pacific song and dance show
Time: 13:30 and 16:30 at normally, but on holiday at 10:00, 13:30 and 16:30. Performance lasts 15 minutes.
Europe Area- visitors can appreciate the Gothic architecture of the 12th -13th century.
Mandala Garden –A natural garden full of many kinds of flowers. Lover’s bridge, Fengyu Bridge and walk around Ling Lake are recommended activities.
Refer here if you wanna the great info
http://www.travelchinaguide.com/attraction/guangxi/guilin/merry-land-resort/

Kisah benar di sana
Pepagi tu bekfas yang dimasak oleh chef import dari Malaysia dimasak depan kami bagi yang datang awal cam famili ciku ni memang awai turun makan..hihi.Nasi lomak dan sardin cicah roti dan kuih cakoi .ok gak.cucur udang dia tu sedap ssgt.Dalam pukul 8.30 pagi kami jalan kaki ke merryland theme park tu.Main jela ikut suka sume 6 theme dan dah dibayar masa pakej .

Majoriti kami main dan dapat tengok show .Ada ketinggian budak yang dibolehkan untuk main roller coaster.Lain negara lain theme Park nye tak boleh nak banding sangatla ye. hihi. Ciku pernah berpeluang ke Universal studio singapore, Everland korea, Ferrari World Dubai, Disneyland tokyo , Jerudong Park brunei dan kali ini ke Merryland Theme Park xingan.






Shangri -la
On the way balik ke guilin kami ke Shangri la like a heaven bagi orang cina.Dan memang cantik viewnya.Kami naik boat kayu dan menyusuri sungai . Ciku suka tempat ni..banyak ukiran yang cantik cantik.Ada satu tempat tu kita berkumpul reramai dan orang dari atas banguann cantik tu akan baling 3 souvenior tanda bertuah dan ciku salah seorang yang dapat..hihi.Settle tu kami naik bus semula dan di bawa shopping banyak tempat dan mahal.Antaranya silk ,bamboo house ,Dr Tea,Pearl jade dan medicine chinese.

Guilin Chongshan Street Mosque
Sesampai nya di Guilin kami dibawa melawat dan solat di mosque dan makan dinner juga di Endian Halal dan kemudian check in di hotel yang sama macam hari pertama iaitu hotel universal .Ada salah seorang dari kami panggil orang cina yang dia mintak kenalkan dari travel agent tu buat jualan lambak termasuk keychain dan FM di bilik so ciku pun joinle..abiskan duit cina ni..hihi. 3 yuan satu FM yang boleh lipat tu dan 5 yuan untu k keychain panda .Lepas tu hubby ajak g night market..hoho.Mode fengsan.
Day 5 - Guilin
Elephant trunk Hills
Last day ni kami ke Elephant trunk Hills , dekat je dari pintu masuk dan jenjalan amik gambo as well pastu kami lunch di restoran endian halal lagi dan balik hotel rest pastu dalam pukul 3 petang tu diminta berkumpul semula di lobby untuk diberi foot massage free . Men for men ,women for women..hihi.memula dia rendamkan kaki dalam air cam rempah. Pastu dia lap dan sapu minyak urut dia .Ciku dah pesan awal awal left leg injured so no urut di situ..haha.Kami dalam satu bilik tu ada 4 kerusi urut. Tergolak golak sembang ngan depa cina women tu.Cam ayam itik ..haha.

Li Jiang Theatre Acrobatic show
Settle tu kami booking untuk tengok show acrobatic di area foot massage tu dalam pukul 5 kot ( 1 jam je )..Best best.Namanya Li Jiang Theatre (boleh buat carian di google gak..hihi ..sama je.) start dengan jualan tulisan cina oleh pelukis terkenal katanya cam bid je..time ni serius ciku poning sebab asyik jerit jerit je.Bila start je acrobatic show tu ..it's ok kecuali yang aksi lelaki jadi perempuan tu ..tu pun cam tahap nak muntah..haha.

Selepas semua settle, kami dibawa dinner ke restoran muslim mee tarik sedap tapi portionnya banyak di kedai muslim area Zheng Yang Walking Street .Ciku amik 3 pinggan nasi goreng cina dan 2 bowl mee tarik .Kami diberi free n easy itternary so apalagi terus le ke market jenjalan abiskan duit.sampai kul 9.30 malam kot bershopping sakan.Pastu hubby dan yang lain ke market bawah tanah tu.Ciku dan anak anak balik hotel sendiri dan sempat stop satu kedai beg..beli lagi..haha dan makan buah laici ngan peach.manis.Tengok muvi IPTV n sleeping beauty.Rest .mode fengsan lagi.

Harga Trip ni = RM2500 (All in) per pax.(termasuk tiket flight dan bagasi 20KG sorang pergi balik dan juga meal dalam flight).RM2000 untuk budak 7 tahun ke bawah.
Semua hotel adalah bertaraf 4 star dan 5 star di Theme park Resort Hotel..makan disediakan 3 kali sehari di restoran halal.Semua entrance juga telah termasuk dalam pakej.
Tinggal bawa duit nak shopping je.
Ciku beli FM (3Yuen), Keychain panda (4yuen), Beg 360 (100++ yuen) dan paling banyak ciku beli lukisan pemandangan jahitan tangan tu.hihi.Ada satu trip naik cruise untuk tengok silver dan golden pagoda tu ciku n famili tak join sebab mahal.Kami pegi sendiri je jalan kaki di pesisiran tu .
 Day 6 -Kuala Lumpur
Alhamdulillah selesai sudah trip ke Guilin.Selepas bekfas di Endian halal Restoran kami terus ke airport .Flight pukul 11.20 pagi (24 darjah) dan sampai dalam pukul 3 waktu malaysia.Settle balik rumah kesayangan kami.InsyaAllah.

2 comments:

Jari Manis said...

apa yang KISAH BENAR tu...ulang2 baca x de pun hhiih

CIKU said...

haha..biasa la ramalanku benar belaka.,