Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.

Bermalam di Hotel legoland Johor

Salam ,
Lego yang kami sekeluarga cipta..gitula..hiihi

Alhamdulillah selepas cuti hari Malaysia yang lalu kami sekeluarga berpeluang bercuti ke Johor pula selepas ke Melaka.Kami bermalam di Hotel Legoland Johor. Room kami pilih adventure themed.(penginapan 2 hari satu malam juga sama cam melaka)

Lif cantik penuh dengan lego..ada lampu kelip kelip dalam tu dan penuh dengan lego..bebudak umo anak ciku ni memang suke sesangat.


Dalam bilik 

King size bed
Ada sliding door yang menjadi separator antara bilik anak dan ibubapa.

High-definition flat panel television (ada 2 unit -satu di bilik ibubapa dan satu lagi di bilik anakanak)

Kids’ own sleeping area with bunk bed, pull out trundle bed and entertainment unit (sleeps up to 3) -cukup je anak ciku 3 orang.

Treasure hunt -for kids in room.
Air conditioning
Mini-fridge
Coffee maker
Vanity/work station
Hairdryer
Complimentary toiletries

Lobby hotel Legoland
bersungguh sungguh macam menang dapat 2 juta..hihi
pic ni patut kat citer bawah..hihi
Ciptaan kami sekeluarga gak..
Yang hujung tu yang macam ada mata tu..chicken kubah kami gak buat..haha










Water Park Legoland  (10 pagi -6 petang)
Lepas breakfast di restaurant lego dalam hotel legoland tu kami terus ke lobby main lego dulu ..create sendirinye model lego dalam 2 jam gak..hihi dahla malam semalm tido lewat layans bebudak ni buat lego kat lobby pastu dalam bilik pulak..adoi memang penuh lego.
Dalam pukul 12 lebih baru kami check out dan solat di tingkat 1 lobby kemudian masuk waterpark.

Kami add on waterpark sahaja. Nak masuk ..penjaga tu cek beg dan kemudian kami ke locker coin .Ikut je step locker coin tu dan simpan semua barang dan mandi.amik yang kecil je.Bawa tuala sendiri kalo dak kena bayar rm10 ke rm20 ntah lupa dah.hiihi.

Semua anak anak ciku dan ayahnya main..ciku main gak kecuali Tidal Tube,Wave Rider,Twin Chasers..hihi.ciku memang takut pusing2 gitu.Tutup pukul 6 petang so kami sampai pukul 5 petang le kat situ.Dahla panas tapi seronok je..main je lelama . Kami cuma beli makan di brick cafe beli air dan sotong rm20.00..huhu..ciku ada bawa roti dan biskut.

Build-A-Raft
Joker Soaker
LEGO® Wave Pool
DUPLO® Splash Safari
Tidal Tube
Red Rush
Build-A-Boat
Brick Blaster
Imagination Station
Twin Chasers
Splash 'N' Swirl
Wave Rider
LEGO® Slide Racers

Kedai membeli belah -ciku tak beli apapun.
Surf Shop

Tempat makan
Beach Grill
Brick Café

Johor menara tu kami sekeluarga buat juga..hihi



Gambar dari web legoland - bilik anak anak ciku
Bilik parent
Aktiviti kami di Hotel Legoland  :

Pasang lego guna manual yang diberikan -pumpkin lego -halloween
Memula kami sampai dalam pukul 4 petang dan kami terus ke aktiviti pasang lego dengan tengok manual yang diberi.Time tu bebudak ni kena buat pumpkin lego -halloween tema.2 orang anak ciku tu berjaya buat dan dapat  lego free tapi anak ciku yang bongsu siap nangis tak dapat siapkan ..hihi..tapi abang dia tolong last dapat gak lego free tu..okla  boleh tolong2.

Halloween Brick-or-Treat
Event Period: 16th Sep - 31st Oct 2016

Teka bilangan lego brick

Xbox kinect bersama keluarga

Kami sekeluarga masuk peraduan buat cake from lego bricks..senyap je semua bersungguh buat..haha tapi result is esok malam dan kami hanya 2 hari 1 malam je..xsempat nak tengok..takpela hadiahnya is keychain lego.Sorang satu buat cake lego.Teruja ada satu budak tu buat cake lego model kaabah color hitam kuning dan menang.Aktiviti ni harian dan result esok malam gitula.

lego Ninja go World 4D kot..ciku tak masuk.

Party with Halloween -Ramai bebudak ikut je 2 orang halloween character tu buat nyanyi menari dan buat lego ikut manual lego tu dan dapat hadiah brick lego.anak anak ciku tegak je tak nyanyi tak menari pun cuma buat lego ikut manual tu dan semua budak dapt hadiah lego brick color oren.  

Treasure hunt -
Masuk je bilik bebudak - ada satu the treasure box tu berkunci dan ada 5 soalan dan mesti dijawab berdasarkan gambar gambar dan apa sahaja dalam bilik tu.Bebudak ni g cari jawapan dan try to open the treasure box at last  dalam  20 minit gak kot dapat bukak peti tu dan ada hadiah lego minifigure dan stickers lego Duplo.Okla dapat hadiah free .

LEGO bricks to build with during your stay - satu box besar so anak anak memang asik main je lego dalam bilik ni dan jugak di lobby hotel.


Please contact Reservation Center for bookings at +607 5978888 atau cek website http://www.legoland.com.my/
                    Alamat : 7, Jalan Legoland, Medini, 79100 Nusajaya, Johor, Malaysia


Ok entry ciku lepas ni- kami ke hutan lipur dan rumah Api di Tanjung Tuan sebelah ilham tu..yang orang mendaki bukit batu putih..kami tengok sunset disitu bersama keluarga ini.Asyik jenjalan aje.Bersyukur dengan rezeki Allah bagi.

2 comments:

Farikica said...

x mampu nak dok sini ciku.....huuuahhhhhh.....!!!! mahallll.... tp prnah lepak2 kat lobi hotel (kunon mcm hotel guests)...main2 lego, pusing2 tangkp gmbr, tanya2 receptions....hahaha

CIKU said...

huarghhh..rezeki kami dapat tido..part konon konon lepak kat hotel tu ciku penah gak buat tahun 2013..hihi