Resepi Popia bebola udang cicah mayonis

Salam petang,

Hasil kudapan pepetang ni ,ciku tetiba nak makan popia /popiah..hihi. Meh tengok gambo dulu na.








Buat inti dulu ye.
Bahan bahan inti:
  • Udang beso potong 2
  • Bebola udang potong ikut suka..hihi..jangan beso sangat.
  • Carrot disagat halus
  • Daun kucai
  • Serbuk Lada Hitam (xperlu garam dah nanti masin)
Goreng je sume tu dengan minyak Olive.
Sos : Mayonis , Sos Cili dan Tomato. Kaco je campur sume

Bahan Lain :
Telur untuk gam hujung lipatan popia
Kulit Popia siap

Kaedah:
Lipat Kulit Popia tiga segi dan masukkan inti ( jangan banyak sangat nanti pecah..kenkadang pecah juge)..gamkan hujung dengan telur kalau tak , nanti terburai lak.

Panas minyak dan goreng kejap je..settle ..boleh frozen dan goreng terus makan.Cuma ciku nak belajar cara untuk bagi kulit popia ni rangup walaupun dah sejuk..tak jadi lagi..huhu.


Hasil Popia ciku cicah sos mayonis plus cili.
Anak anak dan TL ciku pun suka apatah lagi ciku..hihi.

2 comments:

Jari Manis said...

Fuhh..rajin nya..terliur lahh..nak curi resipi boleh ;p

CIKU said...

ni popiah yang ciku paling suka dan mudah..hihi..redah je.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.