Sakan Makan Beraya

Salam,

Ciku sebonarnya nak citer banyak pasal raya dan makan makanan raya terutama di ipoh dan alor setar tapi betui agak kesibukan raya dan esok lak nak sekolah dah.Nanti nantila ciku stori mori.

Ini antara tempat ciku g makan selain g raya rumah keluarga ,sahabat handai dan taulan.

Nasi Vanggey ipoh
Nasi royal hijau kuning alor setar
Nasi royal pekan rabu alor setar
mee abu alor setar
kuey teow iman alor setar
Cucur udang white castle alor setar
laksa kangar/arau 
Mee udang sg dua penang
Dol cendol 

Alor setar dan perlis tu bukan kampung ciku tapi kami sesaja jenjalan rumah kengkawan dan cari menu sedap yang banyak diwar warkan ..hihi.Memang asik makan je selain tengok kawasan bendang,padi menguning..cantik tul time tu rasa nak amik pic ala ala model kat sawah bendang tu lak..haha.Sume pic masih dalam simpanan tak sempat lagi nak pilih.

Balik KL , ciku ada wat jamuan mini raya merangkap besday ciku pada hari raya itus ..jemput dalam 40 orang kot. Mekasih sudi datang rumah ciku.Yang kenal dan terlupa nak jemput , boleh aje nak datang nanti k.
Orite selamat hari raya dan mohon ampun maaf jika kata kata dalam setiap entry tersilap atau terguris sesiapa sah dari ciku sekeluarga.





1 comment:

Jari Manis said...

mmg raya sakan betul...lama betul cuti kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.