Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.

Cuti cuti Masbro Village Melaka

Salam,

Kami berpeluang bercuti selama 2 hari aje ke melaka..hajat utama cari asam podeh melaka..hihi(feberet ciku - asam pedas johor dan melaka).

Homestay Warna-Warni , Masbro Village terletak di Paya Rumput, Melaka, kira kira tujuh kilometer dari pusat bandaraya bersejarah itu. Hotel ini menampilkan gaya butik yang ceria, cantik dan mempersonakan.nama Masbro adalah gabungan nama adik-beradik pemilik.Idea mirip Brighton Beach, di Australia.

Rumah inap ini menyediakan kemudahan seperti ketuhar, peti ais, katil di kedua-dua tingkat, penghawa dingin dan bilik mandi yang dilengkapi dengan pemanas air,sudu,cawan pinggan sume ada.

Harga masa ciku menginap adalah RM 280 dan memuatkan seramai 6 orang .Lebih kena tambah rm30.Bilik ciku kebetulan depan kolam..check in terus bebudak ni masuk kolam.

Kat melaka ciku g cari makan kat coconut shake kelebang,keria antarabangsa(rm0.60sen sebiji -kami tak beratur sebab call pakcik haji tu dulu dan terus g amik je pukul 1.00 thari),keria bonda(better),roti canai arang dan asam pedas Ani melaka( ikan fresh perkampungan nelayan di parit jawa MITC melaka).

Jenjalan tak banyak sangat sebab tak larat dah..hihi..lagipun baru 6 bulan lepas g melaka dah.

Meh tengok gambo ye.














Gambo asam pedas tak sempat nak amik sebab lapo dan dah habis.hihi.memang kena repeat ni di restoran Asam Pedas Ani ni.







4 comments:

Farikica said...

Salam ciku... apa khabar? Tmpt ni slalu pnh kn? Payah nk booking.. dh beb kali call tp penoh sokmo 😂

CIKU said...

wsalam..semakin membesar dengan sihat,..hihi.pasal masbro ni..actually ciku call 3 hari sebelum je..rezeki dapat ..dengar gak kengkawan ckp susah nak booking.

Ann said...

aduhaii ciku..rindunya kt Melakaaaa..sob3

CIKU said...

hihi..apa lagi MElAKA MELAKA MELAKA la nnt.