lala masak lemak kering




Lepas kerja dalam 5.30 petang  aku terus pg swimming dalam 1 jam je pastu terasa lapo lak nak meratah ikan ngan lala so tibala masa bermasak masak. Bersilat jap kat dapur lepas amik anak anak. Alhamdulillah anak anak aku ok..depa main kat ruang tamu je seperti biasa.
So....
Menu malam ni makan lala masak lemak (no cilipadi) + ikan kembung goreng bawang + telur kicap goreng bawang.

Ciku perturunkan ilmu masak lala ni..hehe(macamla orang len tak reti..saja jek menyedapkan ayat)


  • Basuh lala bersih betul betul ..goreng dalam minyak yang sedikit.
  • Tumbuk 3 serai  dan 2 helai daun kunyit
  • Campur sekali dalam kuali tadi(aik ciku ada bgtau kuali ke td ek..apa apa jela..tp mmg ciku masak dalam kuali jek)
  • Bawang merah hiris dan masukkan santan sikit jek
  • kunyit gak yek
  • kacang panjang sikit jek
  • pastu masuk garam secukup rasa.

abis dah



4 comments:

Ila Azila said...

knp tak letak cili padi?

CIKU said...

Anak anak ciku tak makan cilipadi..hiks..kena masak gulai yang gunasama jek kat rumah ni.hehe

NasZ said...

salam kenal..dah follow awak..

jemput singgah ye?

MOHD NASER.com

CIKU said...

ok nnt ciku jenguh.tq Nasz..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.