Result Health check up

Dalam kul 10.00 pagi ,doktor Fazura call hpon aku..result dah ada..bleh datang amik..huhu..keja aku banyak so aku tunda jap ..sampaila kul 11.30..tapi aku terus ke opis kawan aku jap..amik udara..takutkan naktgk result..aku ni nampak je berani tp memang berani..ye ke..haha..

Dah berlamaan lak aku kat opis..lirik mata aku duk tgk gak kat jam n hpon ni..ok bleh lagi..sempat ni..sampai kul 12.10 aku pun kuar dari opismate menuju ke klinik yang dijanjikan.

Tunggu la pulak..takpela..aku dtg lambatkan.kenala q tp takdele lama sgt..panjangnya mukadimmah aku ni..aku nak g amik duan lagi ni..aityak sempat ke ni.

Masuk bilik doktor je..doktor senyum kata ok semua..normal..kolesterol baik n jahat ok , hati, kidney, hemoglobin, sel darah merah n putih sume ok. Uric asid je yang agak border tapi still normal..Alhamdulillah.Kandungan protein ,albumin,Globulin n total blirubin sume ok.Diabetis takde..kira total result is ok..alhamdulillah..cuma aku duk tanya gak doktor pasal uric asid tu apa??dia duk rungkaikan punyala panjang..ni kena charge ni..dia ckp byk tu..hehe..uric asid kena jaga makan ..cth daging merah(lembu, kambing -kena kurangkan) pastu ikan bilis dan kacang tanah..alamak tu sume aku suka tu kecuali kambing aa..baru semalam makan nasi putih daging merah.hehe.
Apapun doktor kata kesihatan aku ditahap normal untuk usia aku..good..alhamdulillah.
Tak sabar nak suh orang tersayang lak g cek.

2 comments:

Huszaini said...

buat kat klinik gomen ke swasta?

CIKU said...

KLINIK SWASTA..GOMEN BOLEH GAK KALAU KEJA GOMEN..SWASTA NI CHARGE RM100 TERMASUK DIA CAKAPCAKAP TU.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.