Thursday, June 28, 2018

Beraya di Tasik Chermin Ipoh

Salam raya semua,

Belum terlewatkan untuk mengucapkan selamat hari gembira ini di bulan syawal.

Nak stori bebaru ni ciku ke Ipoh dan Ciku terjebak tengok satu blog dan tertarik dengan tempat ni..so ciku's sefamily decided to go selepas pegi kenduri kahwin dan open house sepupu pada hari raya ke lima.


Sebenarnya dah 2 kali masuk naik kereta tapi waze bagi jalan mati dan ada tanda amaran tulisan merah situ..berbahaya so kami patah balik keluar sampai ke area tepi jalan sebelah proton tu tapi nampak ada 2 kereta masuk then kami masuk semula ..hihi.

Tapi kereta tu pun keluar semula ..haha.Last kami stop kereta dan masuk jalan kaki..JUMPA tempat macam dalam gambar blog tu..hihi

Laluan agak mencabar memula kena panjat langkah satu macam pagar dawai ..hihi lepas tu kena berjalan kat jalan berbatubatu dan tak berturap pastu naik bukit sikit ..hihi.okla takdele susah sangat. Ciku sebenarnya dah angkat tangan xmo masuk dah tapi TL ni bersungguh sebab dia kata dah sampai kita cuba macam kata kata perangsang masa kami hiking dolodolo..hihi.oookkk laaa.

Pastu jumpa plok gua gelap tapi bleh nampak ada cahaya kat hujung gua tu..last alhamdulillah dapat masuk dan keluar dengan selamat..anak anak ciku ni tanya ..umi ada dinasour ke hantu ke? adoiii

credit to https://www.malaysia-traveller.com/tasik-cermin.html

Meh share the picture











      NI pic baby CIKU kepenatan melayan tetamu yang datang ke kampung kami ...IPOH...usia dah 10 bulan .Alhamdulillah

Thursday, May 17, 2018

Bercuti on the spot di First World Hotel dan murah

Salam Ramadhan 

Nak stori juga walaupun cuti cuti bukanlah berlaku pada ramadhan ni.hihi.
Lepas PRU 14 hari tu..kami decide ke genting hihgland dan book on the spot by agoda -Resorts World Genting - First World Hotel .ambil 2 room type standard room ..nak tau harga..ciku pun terkujat..rm50 satu bilik plus rm5 sebab minta interconnecting..murah. so total rm105.00.

Alhamdulilah dapatlah bersejuksejuk kat atas tu dan hotel kena check in dan check out guna kiosk je..wow..kalau tak reti..ada je staff dia akan tolong.Jangan memalu panggil je..hihi

Kami pegi kenduri dulu kenyangkan perut kemudian baru naik atas.Masa tu dalam 19 darjah celcius. Kami tak ke Genting Premium Outlet sebab ritu dah pegi lagipun xde apa nak cari situ..kihkih.

Menikmati cuaca kesejukan di Genting highland..best .alhamdulillah.

Makan dimana..kami makan di Nene Chicken ..menu sume ayam dan burger ayam le..hihi..air refill free.Bleh refer url :
http://www.nenechicken.com.my/

Gambar dibawah semua ehsan dari google

yg color2 tu hotelnya
Lobby yang bukan self check in
Standard Room
19 m²/205 ft² 

Monday, April 30, 2018

Aiskrim Choki choki susu sambil berangan ke Perth







Cuti bebaru ni ciku terajin plok buat eskrim choki choki dan asam boi .Banyak gak buat hampir 60 pek ..kihkih..macam nak jual plok wat beli tiket nak ke perth.

Apapun best ever kalau buat bersama anak anak dan anakanak makan sampai licin di masa cuaca panas (bukan dalam sehari ye) .

Asam boi tu dapat dalam 23 pek aje selainnya choki choki.Lepas ni projek aiskrim bandung plok nanti boleh shopping ke bandung..aik ..hihi

Wednesday, April 18, 2018

Buat sendiri chocolate bouquet untuk hari jadi

Salam,

Walaupun takde la cantik sangat tapi feel buat sendiri tu best untuk mr hubby tersayang pada hari jadi dia . Ciku just survey di youtube cara cara buat gubahan coklat ni dan hasilnya simple camni le.Ciku sangat kerastangan..huhu 

1. pk tema color
2. nak bagi sape?jantina dan umur?
3. Pegi kedai beli barang dan gubah le 
    - kertas color ,lidi,span, gam,stapler,hiasan dan paling penting coklat  

Settle sambutan hari jadi bersama mix cheese tart by FB khaisyadelite (RM 38 -25 pcs) dan berlatarkan lake view pullmon putrajaya raflesia wing.

Alhamdulillah


Tuesday, March 27, 2018

Awana SkyWay Genting Highland

Salam,

Alhamdulillah sekali lagi kami sekeluarga diberi peluang berjalan jalan.Kali ni ke  genting dan tidak bermalam.


Minggu lepas menghabiskan cuti sekolah , kami ke genting tujuan utama nak rasa kesejukan di atas tu..hihi.Dah bertahun tahun tak ke genting so free bebaru ni kami meluangkan masa ke sana ..tu pun tetiba jugak sebab on the way balik dari KL tu nak g rumah member tapi dia takde so pk pk kami pun naikla kejap.

Dari KL kami naik kereta sampai ke Genting Highland Premium Outlet. Parking  situ pastu jenjalan kejap je dan solat zohor .Kemudian kami naik lagi atas naik Awana SkyWay melalui Awana station --Chin Swee Station --Sky Avenue (stop).

Genting Awana SkyWay Car Park Free Parking, Cable Car Ticket Price Standard: RM8/Person, Glass-Floor: RM50/Person

Kami jenjln je tengok dan makan di merry brown dan  cari pintu keluar untuk menghirup udara luar area berhadapan dengan hotel maxims..sejuk kabus wow..alhamdulillah sejuk .Best ever.

Solat asar sesiap kat atas area maxims hotel dan turun bawah naik awana sky way . Kali ni stop Genting Highland Premium Outlet menghabiskan jalanan mencari jajan yang tadi tak abis lagi..hihi.Penat gak kaki pusing2. Lepas solat maghrib baru turun Kuala Lumpur semula . Mood Fengsan dan stop Wong Solo Ampang bungkus ayam bakar dan sambal balado super delicious 



Bermalam di sunway putra hotel


Salam,

Mattafair bebaru ni ciku dan famili tetiba plan bermalam di sunway putra hotel . Pagi tu try booking dan dah tak banyak kosong . Ini kali ketiga ciku tido sini tapi kali ni amik 2 bedroom type - tak ingat type apa. Ada 2 bathroom dan 2 bedroom serta ruang tamu.

Bebudak mandi kolam kemudian terjah kedai kedai sunway mall tu. Makan di Absolute Thai  ,kenny rogers , roti canai ikat tepi dan pusing 2 daiso ..xde beli apapun.

Matta fair kami pasti pegi (tujuan utama ke sini)..apa yang dapat hihi..ada le juga tempat di Furano (cantiknya lavender dan bunga apa ntah color pink)

Xde apa nak stori sangat sebab banyak rest je tengok langit.hihi




Tuesday, March 6, 2018

Tuesday for you


Related image



The day to remember all the things I didn't get done on Monday- and push them off until Wednesday. Nothing messes up your Friday like realizing it's only Tuesday.Tuesday: The day after Monday that reminds you that you still have four more days of not trying to slap a fellow co-worker.

Berjaya menghadapi monday semalam..hihi




Image result for tuesday quote

Travel melihat keindahan alam Calgary Canada

Salam and have a good day , Ciku travel berdua dari Malaysia ke Calgary Alberta , Canada dan Niagara Falls pada 24 Oct 2024 - 7 Nov 2024 . I...