Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.

Sunset di Bukit Batu Putih di Tanjung Tuan

Salam ,

Cerita ni sebelum pregnant..tak ingat bulan berapa pegi..hihi.


Sunset dari atas area rumah api
Plan sebenar bukan nak mendaki cuma bercuti je di Thistle Hotel port dickson tapi duk review blog lain dan member yang pernah ke sana kata quite cantik so kami lepas check in dan rest kami ke tempat ini dalam pukul 6.20 petang untuk melihat sunset.

Untuk ke sini, kami cuma perlu mencari lokasi PNB Ilham Resort Port Dickson dalam aplikasi Waze dan perjalanan anda akan tamat di pintu masuk Hutan Rekreasi Tanjung Tuan.  Bayaran masuk RM1.00 dikenakan bagi setiap pengunjung.




Ada pintu gerbang besar depan pintu masuk dan pondok Laluan utama masuk hutan adalah jalan tar sampai sehingga anda nampak Rumah Api Tanjung Tuan, baru cari lorong masuk ke hutan Bukit Batu Putih . Masa dah berada di atas area Rumah Api tu sakan bergambo tak sedar masa dah nak maghrib so kami try to teruskan perjalanan ke bukit batu putih tapi pendaki yang naik semula kata gelap dan jauh lagi , kami pun dengan kelengkapan tak lengkap so okla kami just stop dan patah balik semula..takut gak sesat.hihi.

Misi cuma berjaya ke Rumah Api Tanjung Tuan sahaja.Tajuk je gempak.hihi.(jangan marah) .Xperasan gambo rumah api tu takde dalam handphone ciku..huhu. So kami solat dan g cari makan then balik hotel rest menikmati air laut dan pantai di area thistle hotel sahaja. Nanti free ciku upload pic di area hotel.


Kolam dari atas bentuk mickey mouse

No comments: